loading...
آتلیه عکاسی
لابراتوار سایان بازدید : 0 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

هر عکاس پرتره در موقعیت خارج از استودیو، با چالش‌های خاصی مانند توجه به جزئیات مربوط به سوژه مورد نظر، پوز سوژه، نورپردازی و ترکیب‌بندی روبروست. شاید یکی از بزرگترین اشتباهات عکاسان غیر حرفه‌ای در محیط بار،  عدم توجه کافی به صحنه پس زمینه عکس پرتره است. عکاسانی که به اندازه کافی به جزئیات موجود در کادر عکس‌شان دقت نمی‌کنند، نتیجه کارشان عکسهایی خواهد بود که تمرکز کافی بر روی سوژه وجود ندارد. هیچ عروس یا فارغ‌التحصیل دانشکده‌ای بابت عکسی پول نمی‌دهد که در آن یک شاخه درخت به  پشت سرش چسبیده باشد! چنین المان‌های مزاحمی، تمرکز روی سوژه اصلی را به هم می‌زنند و به کیفیت کار عکاس لطمه زیادی وارد می‌کنند. برای یک عکس پرتره که به خوبی پوز داده شده و خیلی زیبا نورپردازی شده، چیزی دردناک‌تر از آن نیست که تنها بخاطر عدم توجه به ترکیب بندی پس زمینه بدرد نخور شود.
پوز و نورپردازی هر دو نقشی مهمی در ایجاد یک پرتره پویا بازی می‌کنند. اما، ترکیب‌بندی پس زمینه یک عامل فراموش شده است که باید برای آن به همان اندازه زمان و تفکر به خرج داد. در این مورد، چند نکته هست که باید هنگام گرفتن یک عکس پرتره عالی مد نظر قرار دهید:

لابراتوار سایان بازدید : 0 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

دنیای عکاسی دیجیتال حرفه ای از لغات و واژه های آکنده است و این اصطلاح ها برای افرادی که به شکل حرفه ای این کار را دنبال نمی کنند در بسیاری از موارد بیگانه به نظر می رسد. سعی داریم برخی از اصطلاح ها و واژه هایی را که با آن ها در دنیای تصویر و عکاسی برخورد می شود را معرفی کنیم.

▪ Nx (۵x، ۳x): N برابر، اصطلاحی است که به منظور مشخص کردن میزان فاصله کانونی از لنز استفاده می شود. این مفهوم فقط برای نشان دادن مقدار زوم اپتیکال به کار می رود.

▪ A/D Converter: وسیله ای که اطلاعات آنالوگ (یک عکس یا فیلم ویدیویی) را به اعداد تبدیل می کند تا کامپیوتر بتواند آن ها را ذخیره و پخش کند. تمام دوربین های دیجیتالی از یک تبدیل کننده A/D استفاده می کنند. هرچه مبدل از مقدار بیت بالاتری برخوردار باشد نتیجه کار بهتر خواهد شد. دوربین های مدرن معمولا از مبدل های ۱۲ یا ۱۴ بیتی برای افزایش محدوده دینامیکی – میزان نور از روشنایی به تیرگی استفاده می کنند.

لابراتوار سایان بازدید : 0 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

نشریه تگراف با اشاره به تحولاتی که فناوریهایی از قبیل اینترنت در هنر عکاسی جهان به وجود اورده است گزارشی از شیوه های نوین ذخیره سازی، آرشیو، ویرایش، به اشتراک گذاری و چاپ تصاویر ارائه کرده است.

به گزارش مهر، گاه به اندازه ای در یک پدیده غرق می شویم که نسبت به تغییرات اطراف خود نابینا می شویم و این تجربه ای است که در بسیاری از جنبه های زندگی انسان رخ می دهد. با این حال سیر وقوع تغییرات در عصر حاضر سرعت بالاتری گرفته زیرا تعداد عوامل متحول کننده روز به روز افزایش یافته و این عوامل خود با سرعتی بالا و لحظه به لحظه پیشرفت می کنند.

رایج ترین این عوامل که نسل کنونی انسانها به شدت آن را با زندگی خود درگیر کرده، اینترنت است. پدیده ای که تاثیرگذاری آن بر زندگی به اندازه ای آشکار شده است که دیگر نیازی به بیان نداشته باشد. اما این فناوری گاه آنقدر زیرکانه بر عملکرد انسانها در زمینه های شغلی یا سرگرمی تاثیر می گذارد که تنها مقایسه دو زمان گذشته و حال می تواند تغییرات به وجود آمده را نمایان سازد.

لابراتوار سایان بازدید : 0 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

یکی از مشکلاتی که شاید بیشتر افراد با آن مواجه باشند ، حجم بالای عکس هایی است که با نهایت سلیقه و ذوق با دوربینشان گرفته اند. اما یک راه 10 ثانیه ای هست که می توان بدون هیچ نرم افزار اضافی حجم عکس را در حداکثر 10 ثانیه به نصف کاهش داد، البته بدون کاهش کیفیت!

شما می توانید عکس مورد نظر را در نرم افزار Paint ویندوز باز کنید و آن را دوباره ذخیره نمایید (save as ) . با این کار بدون هیچ دردسری حجم عکس شما به نصف کاهش پیدا می کند.

 

 

 

آتلیه عکاسی,آموزشگاه عکاسی, لابراتوارعکاسی ,آتلیه چاپ عکس, لابراتوارچاپ عکس,کارگاه صحافی,آموزش عکاسی ,عکاسی در آتلیه,نورپردازی حرفه ای در آتلیه عکاسی,دستگاه ایتالیایی تمام اتوماتیک ,مطالب آموزشی عکاسی,نورپردازی در آتلیه عکاسی,گرفتن عکس در آتلیه عکاسی ,جلد سازی, خدمات صحافی,هنر عکاسی و نورپردازی,عکاسی اسپرت در آتلیه عکاسی, عکس عروسی در آتلیه عکاسی,عکاسی صنعتی و نورپردازی آن,عکاسی تبلیغاتی

http://www.sayanlab.ir

لابراتوار سایان بازدید : 0 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

اگر قصد خريد دوربين عكاسى ديجيتال داريد بايد بدانيد كار مشكلى را انتخاب كرده ايد. در حال حاضر حداقل بيش از ۲۰ نوع دوربين ديجيتال در بازار موجود است. اما نكته قابل توجه در مورد اين دوربين ها اين است كه با توجه به تعداد زياد مدل هاى اين دوربين ها فقط ۴ تا ۵ مدل از اين دوربين ها كيفيت مطلوب و قابل اتكا را دارند.

در گام نخست در مورد خريد دوربين ديجيتالى شما بايد تكليف خود را با دوربينى كه قصد خريد آن را داريد مشخص كنيد. اگر خواهان دوربين ديجيتالى هستيد كه نيازهاى خانوادگى شما را مرتفع كند مى توانيد با هزينه اى بين از ۱۸۰ هزار تا ۴۰۰ هزار تومان يك دوربين عكاسى ديجيتالى با كيفيت خوب خريدارى كنيد. در صورتى كه علاقه مند به كار عكاسى حرفه اى هستيد و دوربينى مى خواهيد كه داراى امكانات يك دوربين حرفه اى باشد بايد هزينه اى از ۵۰۰ هزار تومان به بالا براى خريد دوربين ديجيتالى هزينه كنيد. ما در اينجا به معرفى دوربين هاى ديجيتالى با مصرف خانوادگى مى پردازيم. مهمترين نكته اى كه در خريد دوربين بايد در نظر بگيريد ميزان مگا پيكسل دوربين عكاسى است. ميزان مگاپيكسل ها از ۲ ميليون تا ۱۳ ميليون در ميان دوربين هاى عكاسى مختلف متفاوت است.
دوربين هايى كه درجه مگا پيكسل آنها بيشتر هستند قيمت بيشترى نيز دارند. متوسط مگا پيكسل ها در دوربين هاى با مصرف خانگى بين ۲ تا ۱/۵ مگاپيكسل است. هرچه ميزان مگاپيكسل دوربين عكاسى بيشتر باشد كيفيت و قيمت آن نيز بيشتر مى شود. پرفروش ترين دوربين هاى ديجيتالى موجود در بازار دوربين هاى عكاسى سونى، نيكون (Nikon)، كنون (Canon)، المپيوس (Olympus) و سامسونگ هستند.

لابراتوار سایان بازدید : 0 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

از شروع: در این مقاله سعی شده در مورد مبانی و اصول پایه ای عکاسی پرتره صحبت کنیم. باید توجه داشت این نکات اصول اولیه و اصلی میباشد و برای اکثر پرتره های متعارف و متداول (Classic Portraits) مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در مورد نکات ساده ولی موثری صحبت خواهم کرد که میتواند عکس های شما را از دوستان و فامیل و .. را بهتر کند. هدف ما عکاسی از صحنه ای میباشد که ارتباط احساسی با مدل در آن مشهود باشد. اگر سوژه جذاب نباشد، یا بی حوصله یا ناراحت باشد در تصویر نهایی این موضوع منعکس خواهد شد و بستگی به این ندارد که شما چقدر در PhotoShop مهارت داشته باشید.

● راحتی و آرامش مدل

سعی کنید لحظه ای را شکار کنید که چشمان مدل با دوربین’ ارتباط‘ پیدا میکنند. دوربین های دیجیتال این خاصیت را دارا هستند که شما میتوانید شات های متعددی بگیرید تا موقعی که به این’ ارتباط‘ دست پیدا کنید.

این ارتباط میتواند به راحتی بوجود آید. کافیست مدل راحت و آرام باشد یا با تغییر در نحوه قرار گرفتن دستها و یا با داشتن تعامل با محیط و اطراف خود.

▪ زاویه درست:

لابراتوار سایان بازدید : 0 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

زمانیکه هنرمند ، دوربینش را رسانه ای برای دیده شدن زشتی ها و زیبایی های جهان واقعی قرار می دهد پا به عرصه عکاسی مستند می گذارد ، عکاسی که مرزهای محدودیت را پشت سر می گذارد و با تلفیق ذوق و هنر عکاس ، واقعیتی را به ثبت می رساند .

عکاس مستند هر سوژه ای را بهانه عکاسی قرار می دهد  . هرچند که گفته می شود این سبک بیشتر به سمت موضوعات اجتماعی و سیاسی گرایش دارد اما در این سبک از عکاسی هر چیزی می تواند موضوع عکس مستند باشد .

عکاسی مستند، نمایش دنیای واقعی به وسیله‌ی عکاسی است  که قصدش تحلیل و تفهیم چیزی مهم به بیننده است.

به عبارت ساده‌تر، در این نوع عکاسی تصویر نقش یک شاهد و مدرک را برای اثبات وجود یک وضعیت خاص به عهده دارد.

در عکاسی مستند اجتماعی گذشته از آنکه عکاس می تواند به هر شیوه ای در بیان واقعیت متوصل شود لکن می بایست به یک نکته پایبند باشد و آن چیزی نیست جز “حقیقت ” …

مخاطب عکاسی مستند در عکس های مستند به دنبال واقعیتی غیر قابل انکار است . و آنچه عکاس در تصاویرش به مخاطب هدیه می کند صداقتی است که در زاوایای مختلف عکس هایش هویداست .

لابراتوار سایان بازدید : 0 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

عکاسی انتزاعی پدیده جدیدی نیست، و مردم همیشه علاقمند به خلق آثار جدید یا تغییر تکنیک‌های قبلی عکاسی و ارائه آنها به شکلی جدید هستند. یکی از چیزهایی که در حال حاضر خیلی‌ها جذب آن شده‌اند هنر عکاسی از دود و ارائه آن به صورت رنگی است. اگر شما هم از کسانی هستید که می‌خواهید در فضای داخلی خانه با دوربینتان دست به کارهای خلاق و جدید بزنید ادامه این مقاله را بخوانید!

قبل از هر چیز باید بگویم چیزی که باعث شد این مقاله را بنویسم دیدن عکسهای زیبایی از عکاس فوق العاده با استعداد، گراهام جفری، صاحب سایت معروف Sensitive Light بود که عکسهای خاصش از طریق وبلاگ‌ها همه جای دنیا پخش شده است. مصاحبه‌ای را با گراهام ترتیب دادیم تا ببینیم چطور چنین عکسهای دودی ای می گیرد.

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 1
  • بازدید سال : 3
  • بازدید کلی : 257