loading...
آتلیه عکاسی
لابراتوار سایان بازدید : 1 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (1)

لابراتوار:88583293و88583294

مدیریت:09123378956و09122713932 مدیریت لابراتوار جناب آقای یاوری

 

روابط عمومی:88583289

ایمیل:info@sayanlab.ir

ادرس:تهران-سعادت آباد-خیابان علامه جنوبی-38شرقی-پلاک16-لابراتوار سایان

 

طراحی سایت-طراحی وب سایت

 

 

آتلیه عکاسی,آموزشگاه عکاسی, لابراتوارعکاسی ,آتلیه چاپ عکس, لابراتوارچاپ عکس,کارگاه صحافی,آموزش عکاسی ,عکاسی در آتلیه,نورپردازی حرفه ای در آتلیه عکاسی,دستگاه ایتالیایی تمام اتوماتیک ,مطالب آموزشی عکاسی,نورپردازی در آتلیه عکاسی,گرفتن عکس در آتلیه عکاسی ,جلد سازی, خدمات صحافی,هنر عکاسی و نورپردازی,عکاسی اسپرت در آتلیه عکاسی, عکس عروسی در آتلیه عکاسی,عکاسی صنعتی و نورپردازی آن,عکاسی تبلیغاتی

 

http://www.sayanlab.ir

لابراتوار سایان بازدید : 2 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

بسمه تعالی

ضمن عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما همکار گرامی و تبریک پیشاپیش

 

به مناسبت اغاز سال جدید،مدیریت لابراتوار این افتخار را دارد که پاره ای از مسائل را برای شما همکار عزیز به منظور سهولت در انتخاب و هم چنین برای اشنایی بیشتر با لابراتوار سایان بازگو نمائیم:

این مجموعه این افتخار دارد که به عنوان اولین لابراتوار سایز بزرگ دیجیتال در ایران در سال 1380 فعالیت خود را اغاز کرد،که مدیریت این مجموعه را اقای یاوری که سال های سال ریاست اتحادیه عکاسان را به دوش کشیده عهده دارد می باشد که این مساله دلیل اصلی امنیت و کیفیت کار شما همکار گرامی می باشد،و نیز لابراتوار سایان همواره حمایت و پشتیبانی همکاران و بزرگان صنف را در کارنامه خود دیده است. در این چند سال نوآوری در صنعت چاپ لابراتوار سایان همیشه حرف اول را می زده و پیشگام در به وجود آوردن جدیدترین محصولات بوده است.

کارگاه صحافی سایان تنها کارگاهی می باشد که از ابتدا تا به حال توسط دستگاه ایتالیایی تمام اتوماتیک unibind و مواد مصرفی که قفط در همین شرکت ایتالیایی اولید می شود مشغول به صحافی بوده است و پس از تشکیل این مجموعه همکاران ما کارهای سطح بالای خود را دیگر با صرف هزینه بالا و وقت فراوانی برای انجام صحافی به ایتالیا یا اسپانیا ارسال نمی کنند.

لابراتوار سایان تنها مرکز چاپ در غرب تهران است که بر روی اجرام مختلف اعم از شیشه،کریستال،فلکسی،چوب،شن،سنگ چاپ می نماید.

افرادی که با این مجموعه کار می کنند جزِِ حرفه ای های این صنف می باشد و همچنین این مجموعه جز جوان ترین لابراتوارهای ایران می باشد که تمامی قسمت های ان را افرادی خلاق و جوان گردانندگی می کنند و سعی در جریان قرار دهید.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با روابط عمومی شرکت سایان در جریان قرار دهید.

 

 

 

آتلیه عکاسی,آموزشگاه عکاسی, لابراتوارعکاسی ,آتلیه چاپ عکس, لابراتوارچاپ عکس,کارگاه صحافی,آموزش عکاسی ,عکاسی در آتلیه,نورپردازی حرفه ای در آتلیه عکاسی,دستگاه ایتالیایی تمام اتوماتیک ,مطالب آموزشی عکاسی,نورپردازی در آتلیه عکاسی,گرفتن عکس در آتلیه عکاسی ,جلد سازی, خدمات صحافی,هنر عکاسی و نورپردازی,عکاسی اسپرت در آتلیه عکاسی, عکس عروسی در آتلیه عکاسی,عکاسی صنعتی و نورپردازی آن,عکاسی تبلیغاتی

 

http://www.sayanlab.ir

لابراتوار سایان بازدید : 0 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

1.خدمات چاپ عکس در تمامی سایزها به روی کاغذسیلک لاستر و متالیک

2.خدمات چاپ عکس سر مجلس در کوتاه ترین زمان ممکن

 

 

 

آتلیه عکاسی,آموزشگاه عکاسی, لابراتوارعکاسی ,آتلیه چاپ عکس, لابراتوارچاپ عکس,کارگاه صحافی,آموزش عکاسی ,عکاسی در آتلیه,نورپردازی حرفه ای در آتلیه عکاسی,دستگاه ایتالیایی تمام اتوماتیک ,مطالب آموزشی عکاسی,نورپردازی در آتلیه عکاسی,گرفتن عکس در آتلیه عکاسی ,جلد سازی, خدمات صحافی,هنر عکاسی و نورپردازی,عکاسی اسپرت در آتلیه عکاسی, عکس عروسی در آتلیه عکاسی,عکاسی صنعتی و نورپردازی آن,عکاسی تبلیغاتی

 

http://www.sayanlab.ir

لابراتوار سایان بازدید : 7 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

1-صحافی این مجموعه با دستگاه ایتالیایی unibind انجام شده و دست، هیچ دخالتی در ساخت آلبوم ندارد.

2-مواد مصرفی برای ساخت آلبوم کاملا ایتالیایی بوده و هیچ نوع چسب و مقوایی که اکثرا به این طریقه و با دستگاه چینی انجام می شود وجود ندارد.

3- صحافی در 3 نوع مختلف و در تمامی سایز های ممکن انجام می شود.

4-تنوع صحافی سایان به قدری بوده که انتخاب مشتری به راحتی ممکن می شود.

5-بسته بندی آلبوم با کیفیت بالا انجام می گردد.

6-مکان صحافی در قطر های ژورنالی و نازک،معمولی،ضخیم می باشد.

7-با دریافت هر آلبوم در هر فصل می توانید از اشانیتون متنوع سایان بهره مند شوید.

 

 

 

آتلیه عکاسی,آموزشگاه عکاسی, لابراتوارعکاسی ,آتلیه چاپ عکس, لابراتوارچاپ عکس,کارگاه صحافی,آموزش عکاسی ,عکاسی در آتلیه,نورپردازی حرفه ای در آتلیه عکاسی,دستگاه ایتالیایی تمام اتوماتیک ,مطالب آموزشی عکاسی,نورپردازی در آتلیه عکاسی,گرفتن عکس در آتلیه عکاسی ,جلد سازی, خدمات صحافی,هنر عکاسی و نورپردازی,عکاسی اسپرت در آتلیه عکاسی, عکس عروسی در آتلیه عکاسی,عکاسی صنعتی و نورپردازی آن,عکاسی تبلیغاتی

 

http://www.sayanlab.ir

لابراتوار سایان بازدید : 0 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

1.طراحی البوم دیجیتال با سبک های مختلف در اسرع وقت

2.طراحی سایزهای مورد نیاز همکاران

3.روتوش فایل

4.طراحی و روتوش عکس سر جشنی

5.طراحی البوم های نمومه با سبک خاص

6.امکان پیگیری طراحی البوم در سطح های مختلف برای تایید نهایی

 

 

 

آتلیه عکاسی,آموزشگاه عکاسی, لابراتوارعکاسی ,آتلیه چاپ عکس, لابراتوارچاپ عکس,کارگاه صحافی,آموزش عکاسی ,عکاسی در آتلیه,نورپردازی حرفه ای در آتلیه عکاسی,دستگاه ایتالیایی تمام اتوماتیک ,مطالب آموزشی عکاسی,نورپردازی در آتلیه عکاسی,گرفتن عکس در آتلیه عکاسی ,جلد سازی, خدمات صحافی,هنر عکاسی و نورپردازی,عکاسی اسپرت در آتلیه عکاسی, عکس عروسی در آتلیه عکاسی,عکاسی صنعتی و نورپردازی آن,عکاسی تبلیغاتی

 

http://www.sayanlab.ir

لابراتوار سایان بازدید : 1 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

* يك عكاس خوب در هواي بد شناخته مي شود.
* بهترين دوربين آن است كه در پشت آن بهترين عكاس قرار دارد.
* يك عكاس خوب مانند يك مهندس اندازه گيري مي كند، مانند يك فيلسوف فكر مي كند و دنيا را مانند يك شاعر مي بيند.
* بهترين عكس آن است كه هنوز آنرا نگرفته ايد.
* عكاسي و صداقت دست در دست يكديگر كار مي كنند.
* عكاسي از آنجايي كه هنر و تكنولوژي با هم تقاطع دارند آغاز مي شوند.
* با عكاسي كسي چيزي نمي گويند بلكه شخصي آنچه را بايد گفته شود به نمايش مي دهد.
* اگر شما عكاس ماهري باشيد حتي از گرد و غباري كه روي لنز نشسته است براي گرفتن عكس بهتر كمك مي گيريد.

لابراتوار سایان بازدید : 1 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

1.کارگاه مجزای جلد سازی با امکان ساخت انواع مختلف جلد

2.تنوع چرم برای ساختن انواع جلدهای چرم

3.تنوع انواع جلد روی اجرام مختلف

4.ساخت جلدهای چرم،کریستال،فلکسی،چوپ،سه بعدی و ده ها جلد دیگر

5.ساخت سه جلد جدید در هر ماه و امکان انتخاب آن از طریق سایت

6.برای دیدن خدمات و جلدها و نمونه های سایان به گالری نونه کارها مراجعه فرمایید.

 

 

 

آتلیه عکاسی,آموزشگاه عکاسی, لابراتوارعکاسی ,آتلیه چاپ عکس, لابراتوارچاپ عکس,کارگاه صحافی,آموزش عکاسی ,عکاسی در آتلیه,نورپردازی حرفه ای در آتلیه عکاسی,دستگاه ایتالیایی تمام اتوماتیک ,مطالب آموزشی عکاسی,نورپردازی در آتلیه عکاسی,گرفتن عکس در آتلیه عکاسی ,جلد سازی, خدمات صحافی,هنر عکاسی و نورپردازی,عکاسی اسپرت در آتلیه عکاسی, عکس عروسی در آتلیه عکاسی,عکاسی صنعتی و نورپردازی آن,عکاسی تبلیغاتی

 

http://www.sayanlab.ir

لابراتوار سایان بازدید : 0 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

مسیر پیشنهادی من ظاهراً به صورت مراحل مختلف است اما در عمل، گاه لازم است چندین مرحله را با یکدیگر طی کرد.

تکنیک صحیح عکاسی برای کسی که می‌خواهد در عکاسی پیشرفت کند، ضروری است. نباید آن را دست کم گرفت و یا از آن گذشت. مطمئن باشید کسی که تکنیک عکاسی را به‌خوبی می‌داند، ‌به‌تر و سریع‌تر پیشرفت خواهد کرد.

مرحله اول :۱- آشنایی با تکنیک عکاسی

۱-۱ : آشنایی دقیق با دوربین: روی کلمه «دقیق» تأکید دارم تا بگویم که باید دوربین مانند موم در دستان‌تان باشد. هم برای آن که بتوانید از آن برای تهیه عکس‌هایی که می خواهید، استفاده کنید و هم برای آن که دوربین مانند یک عنصرمزاحم برای شما باعث عدم تمرکز نگردد. بعداً خواهم گفت که تمرکز، دیدن و تفکر، شرایط ضروری برای تهیه عکس خوب هستند و هیچ چیزی نباید مانع این مسیر گردد. دوربینی که حاوی دکمه‌ها و کنتر‌ل‌های مختلف است، برای کسی که با آن آشنایی ندارد، بیشتر یک عامل مزاحم خواهد بود تا وسیله‌ای برای تهیه عکس خوب.

دفترچه راهنمای دوربین‌تان را کاملاً و چند بار، از ابتدا تا انتها بخوانید و بر روی دوربین تمرین کنید. نکاتی را که به نظرتان مهم هستند، یادداشت کنید و با مرور چندباره، به‌خاطر بسپارید.

لابراتوار سایان بازدید : 1 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

لنزی که شما ممکن است اسم آن را شنیده باشید ولی شاید خیلی از شما کاربرد و خصوصیات آن را ندانید .

 

برای توضیح و اهمیت این نوع لنز لازم است که شما یک موضوع علمی را بدانید .

 

نور سفید تشکیل شده از رنگهای زیادی مثل قرمز ،نارنجی ،زرد ،سبز ،آبی ، نیلی ، بنفش و غیره... در عدسی ها و لنزهای معمولی هنگام برخورد نور سفید به عدسی به خاطر اینکه هر کدام از این رنگها دارای یک فرکانس و در واقع یک طول موج خاص است ، هنگام عبور از عدسی برای هر کدام از این طول موج ها یک زاویه شکست در عدسی ایجاد می شود و این طول موج ها و در واقع همان رنگها وقتی از عدسی خارج می شوند برای خود یک فاصله کانونی مجزا در پشت عدسی ایجاد می کنند ،برای اینکه در پشت عدسی یک تصویر واضح داشته باشیم باید تمام رنگها روی یک فاصله کانونی مشترک ایجاد شوند ، اما به خاطر اینکه ...

 

لنزی که شما ممکن است اسم آن را شنیده باشید ولی شاید خیلی از شما کاربرد و خصوصیات آن را ندانید .

 

برای توضیح و اهمیت این نوع لنز لازم است که شما یک موضوع علمی را بدانید .

لابراتوار سایان بازدید : 0 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

ابتدا علائم بکار رفته در لنزهای کانن را بررسی می کنیم :

EF ( Electronic Focus ) : استاندارد جاری لنزهای کانن که با تمام دوربین های سری EOS سازگار می باشند .

EF-S : این لنزها انحصاراً برای دوربین های دیجتال کانن که غیر فول فریم می باشند ، ساخته می شوند . این لنزها را نمی توانید بر روی دوربین های فول فریم یا دوربین های آنالوگ سری EOS نصب نمایید .

L ( Luxe ) : این لنزها از سری لنزهای درجه یک و لوکس کانن می باشند . در ساختمان آن ها از المان اپتیکی فلورایت ( Flourite ) به منظور کاهش تفرق رنگ استفاده شده است . همچنین این لنزها به لحاظ ساختار در مقابل نفوذ گرد و غبار و رطوبت مقاوم می باشند .

IS ( Image Stabilizer ) : سیستم کاهش لرزش و تثبیت تصویر . این لنزها معادل VR در نیکون ، OS در سیگما و VC در تامرون می باشد .

USM ( Ultra Sonic Motor ) : سیستم اتوفوکوس سریع و بی صدا با امواج مافوق صوت و فناوری پیزوالکتریک .این سیستم معادل سیستم SWM در لنزهای نیکون می باشد .

TS-E ( Tilt / Shift Electronic ) : این لنزها دارای قابلیت جابجایی محور عموی و افقی می باشند . با این قابلیت می توانید اعوجاج پرسپکتیو در عکاسی معماری را برطرف نمایید . این ویژگی معادل PC در لنزهای نیکون می باشد .

لابراتوار سایان بازدید : 0 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

عكاسي با ISO بالا به شما كمك مي كند در نور كم تا حد ممكن از تار شدن تصوير جلوگيري كنيد. اين خاصيت معمولاً به شما اجازه مي دهد بدون فلاش عكس هايي بگيريد كه طبيعي تر به نظر مي رسند.

اگرچه در دوربين ههاي ديجيتال معمولي كه سنسورهاي كوچكي دارند. با افزايش ISO از 100 كيفيت تصوير هم افت مي كند. حقيقت اين است كه هر چه ISO بيشتر باشد نويز تصوير هم بيشتر است.
همانطور كه ذكر شد با چند استثنا فقط دوربين هايDigital Single Reflex) DSR) با ISO بالا مي توانند عكس هاي واضحي بگيرند.

بهينه سازي سنسورها
كارخانه هاي سازنده در حال انجام بهينه سازي هايي بر روي سنسورها هستند. يكي از اين كمپاني ها Fojifilm است كه با توليد سنسورهاي Super CCD به موفقيت هايي در اين زمينه دست پيدا كرده است. البته همه دوربينهاي ساخت كمپاني Fojifilm داراي اين تكنولوژي نيستند. سنسورهاي Super CCD نور بيشتري را با نويز الكتريكي كمتر مي بينند. به طوريكه عكس هاي با ISO 400 شفافتر مي شوند. و حتي عكس هايي كه با 800ــ ISO با اين دوربين ها گرفته شده اند قابل قبول و قابل استفاده هستند. و عكس هايي كه 1600ــISO گرفته شده اند داراي نويز هستند و جزئيات كمي از تصوير از بين مي رود.

لابراتوار سایان بازدید : 0 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

براى ايجاد فكر يا احساسى در ذهن بيننده لازم است ما حرف روشن و گيرائى براى گفتن در عكس مان داشته باشيم. جهان اطراف ما پر است از موضوعات جالب براى عكاسى. براى انتخاب یک موضوع از اين ميان بايد از ذهن خود کمک بگيريم. پيش از گرفتن عكس، از خودمان بپرسيم موضوع آن چيست و چه جنبه هائى از موضوع را مى خواهيم پوشش دهيم. گاهى با قدم زدن در یک محل و نگاه كردن دقيق به اطراف مان مى توانيم سوژه هاى مهم و گيرائى براى عكس هايمان پيدا كنيم. گاهى هم مى خواهيم گزارشى مصور درباره ی موضوعى تهيه كنيم كه لازم است از جنبه هاى مختلف پوشش داده شود. در اين درس، هدف ما بيشتر نوع دوم عكاسى است يعنى عكاسى براى گزارشگرى يا بيان داستان.
به عنوان مثال فرض كنيم مى خواهيم گزارشى مصور از یک كلاس موسيقى كودكان تهيه كنيم. گزارش ما لازم است ساختمان مدرسه، كلاس موسيقى، معلم ها، شاگردها، سازها و نت هاى موسيقى را پوشش دهد. تمركز گزارش بر جثه ی بچه ها، رابطه ی آنها با ساز و با معلم خواهد بود.
در اين مرحله فهميده ايم كه موضوع گزارش ما و تاكيد آن بر چيست. حالا كه روشن شده حرفى كه براى گفتن داريم چيست، نوبت آنست كه فكر كنيم چكونه بايد آن را بيان كنيم كه روشن و گيرا باشد.

لابراتوار سایان بازدید : 0 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

مدتهاست كه عكاسان حرفه اي از فيلتر هاي عكاسي استفاده مي كنند. آنها براي ايجاد چلوه هاي ويژه و يا افزودن كنتراست بعضي از رنگها اين فيلتر ها را به كار مي برند. از فيلتر ها براي تنظيم كردن white balance هم استفاده مي شود.
براي مثال فرض كنيد يك فيلم براي دماي رنگ متناسب با نور يك روز آفتابي ساخته شده است. وقتي در داخل اتاق با اين فيلم ها عكس مي گيريد، رنگ تصوير تمايل به زردي دارد. كه اين اثر نور لامپ است. و براي جبران آن بايد از يك فيلتر مناسب استفاده كنيد. تا نور مناسب داشته باشيد.
برتري بزرگ دوربين هاي ديجيتال اين است كه شما مي توانيد white balance را بدون استفاده از فيلتر تنظيم كنيد.
حتي پس از انتقال عكس به كامپيوتر شخصي خود مي توانيد با استفاده از نرم افزار هاي مختلف ويرايش تصوير جلوه هاي مختلفي به عكس خود بيفزاييد. در گذشته اين كار با فيلتر هاي عكاسي انجام مي گرفت. با استفاده از كمي خلاقيت و نرم افزار هاي موجود مي توانيد جلوه هايي كه مي خواهيد خلق كنيد.

لابراتوار سایان بازدید : 0 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

بطور قطع همه ما بر این واقعیت اشراف داریم که گرفتن یک عکس خوب چه کاربردی و چه هنری (art) نیاز به  پیش زمینه هایی دارد که عدم وجود آنها قطعا صدماتی را به روند شکل گیری یک عکس خوب وارد مینماید و یکی از آن بسترها آرامش فکری و ذهنی هنرمند عکاس است.
حال برای درک بیشتر موضوع  به  بررسی  یک روز کاری یک عکاس تبلیغات میپردازیم.
یک عکاس تبلیغات خوب و زرنگ و پر انرژی قطعا دیگر 8 صبح از خواب بیدار میشود.(البته این بدون احتساب استرسی است که هنگام دیدن کابوس بر او وارد میشود) پس با فرض این که عکاس سر حال از خواب بیدار شود روز را شروع میکنیم. روز با خوردن صبحانه آغاز میکند و بد از آن عکاس سوییچ ماشین را بر میدارد و عازم محل کارش میشود فاصله محل کار تامحل زندگی چند اتوبان می باشد. ماشین را روشن میکند و از کوچه ای که یک طرفه است میخواهد وارد اتوبان مسیر حرکتش شود که ناگهان چند اتومبیلی که عبور ممنوع بسویش می آیندجلویش سبز میشوند. حال نمی داند چه کند حق با اوست و باید راهش را ادامه دهد ولی اقایان و خانومهایی که عبور ممنوع آمده اند راه را سد کرده اند و طلبکارانه میگویند:آقا بزن کنار میخوایم رد شویم.

لابراتوار سایان بازدید : 0 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

آيا استوديو رويايي شما براي عكاسي يك ساختمان لوكس با نورهاي طبيعي كه از پنجره داخل مي شود و پرده هاي پشت زمينه اي با رنگ ها و طرح هاي مختلف و تعداد زيادي تجهيزات نوري است؟ اگر سرمايه زيادي داشته باشيد مي توانيد اين كار را انجام دهيد اما احتياجي به اين كارها براي ساخت يك استوديوي عكاسي نيست. شما مي توانيد به راحتي يك استوديوي خانگي براي خانواده و دوستان و حتي براي مشتريان خود بسازيد. براي شروع اين مقاله را بخوانيد.

پشت زمينه
پشت زمينه مي تواند يك ديوار سفيد يا يك صفحه نقاشي شده براي پشت زمينه باشد پارچه هاي بزرگ كه بتوان روي آنها با spray نقاشي كرد (بهتر است رنگ را از خود عبور ندهند) براي اين كار مناسب هستند به اين روش مي تولانيد پشت زمينه هايي با رنگهاي مختلف بوجود بياورديد و پول كمي خرج كنيد.

لابراتوار سایان بازدید : 0 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

در عکاسی همه چیز بستگی به سبک و علاقه عکاس دارد. و نکته ای که عکاسی را شیرین تر میکند استفاده از نکات و ترفند ها و تجربیات شخصی افراد متخصص است.
اگر شما عکاس تازه کاری هستید در این پست ۵ روش را برای اینکه عکس های شما دوستانتان را تحت تاثیر قرار دهد توضیح داده میشود.
۱) عکس های با شاتر طولانی
تصاویر با شاتر طولانی معمولاً بسیار زیبا و اعجاب انگیز خلق می شوند.
برای شروع کافی است کمی با این سرعت ها عکاسی کنید تا بهترین مقادیر شاتر را پیدا کنید. بعد از عکاسی حالت و نورهای تصاویر خود را با تصاویر زیر مقایسه کنید.
خب بعد از مقایسه طرز گرفتن عکس با شاتر طولانی را فهمیدید؟
● تکنیک عکاسی با شاتر طولانی
برای اینکه شما بتونید عکس های خوبی با شاتر طولانی یا ضعیف بگیرید بهتر است ابتدا از اینجا معنا و مفهوم سرعت شاتر را درک کنید. سرعت شاتر یک ابزار مبتکرانه است که با کنترل مناسب آن می توان عکسهایی به یاد ماندنی گرفت. ولی اگر بخواهیم یه تعریف ساده از سرعت شاتر داشته باشیم میتوانیم بگوییم:
سرعت شاتر به سرعت بازو بسته شدن یا بهتر بگویم به مدت زمانی که نور بیرون به داخل دوربین راه پیدا میکند میگویند.

لابراتوار سایان بازدید : 0 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

در عکاسی ماکروی واقعی باید فاصله بین لنز تا صفحه تصویر از فاصله لنز تا سوژه بیشتر باشد. در دوربین های فیلمی عکاسی ماکرو نیاز به مبدل های ماکرو یا حلقه های لنز ماکرو دارد. لنز های ویژه ماکرو معمولا گرانتر از سایر لنزها هستند و مخصوصا برای نزدیک شدن زیاد به سوژه و جلوگیری از تغییر شکل تصویر طراحی شده اند. بعضی از لنزهای تله فتو نیز دارای قابلیت ماکرو می باشند که با ترکیب اپتیکی ویژه ای که دارند می توانند در شرایط بسیار نزدیک به سوژه نیز روی آن فوکوس نمایند.
یکی از مزایای دوربین های دیجیتال این است که بیشتر آنها قادر به عکاسی ماکرو با کیفیت خوب می باشند. در بعضی از انواع این دوربین ها تا حد بسیار زیادی می توانند به سوژه نزدیک شوند، ولی در بعضی دوربین های دیگر از زوم برای پر کردن کادر و بزرگ کردن سوژه استفاه می شود. بطور کلی در عکاسی ماکرو، سرعت شاتر بسیار پایین است و استفاده از یک پایه محکم برای عکاسی ایده بسیار خوبی است. بعلاوه عکس گرفتن با استفاه از تایمر دوربین از لرزیدن دوربین و خراب شدن عکس جلوگیری می شود.

لابراتوار سایان بازدید : 0 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

در دنیای عکاسی اعدادی هستند که از آنها به عنوان دیافراگم‌های استاندارد نام می‌بریم. این اعداد را همه ما می‌شناسیم:

f/1 ، f/1.4 ، f/2 ، f/2.8 ، f/4 ، f/5.6 ، f/8 ، f/11 ، f/16 ، f/22 ، f/32

در نگاه نخست، به نظر می‌رسد که تمامی این اعداد به صورت اتفاقی در این سری قرار گرفته‌اند. اما واقعیت این است که تمامی این اعداد بر اساس یک روند کاملا علمی ساخته شده‌اند. به خاطر سپردن این اعداد نیز به شما کمک می‌کند که در هنگام نوردهی به سرعت و راحت‌تر بتوانید بین آنها جابجا شوید. اما چرا این اعداد تا این حد مهم هستند و چگونه باید آنها را به خاطر بسپاریم؟

دیافراگم کامل چیست؟

اعداد دیافراگم، یک سری عداد هندسی متوالی هستند که به عنوان گام‌های کامل شناخته می‌شوند و چیزی که آنها را متمایز می‌کند این است که هر کدام از آن اعداد نماینده عددی از دیافراگم هستند که نور آن دیافراگم دقیقا دو برابر یا نصف نور دیافراگم همسایه خود است. به عنوان مثال دیافراگم f/5.6 دقیقا دو برابر نور عبوری از دیافراگم f/8 را از خود عبور می‌دهد. بنابراین اگر قصد داشته باشید از دیافراگم F/5.6 به دیافراگم f/8 بروید و میزان نوردهی شما همچنان ثابت بماند، باید سرعت شاتر خودتان را دقیقا دوبرابر کندتر کنید. فرضا ذاگر در حال عکاسی در سرعت 1/200 ثانیه باشید باید آن را به 1/100 ثانیه کاهش دهید.

لابراتوار سایان بازدید : 0 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

آیا تا به حال دوربینی را خریداری کرده اید که نتوانسته باشید از آن درست و حسابی کار بکشید و فکر کرده باشید که دوربین دارای عیب و ایراد است و باید آن را عوض کنید ؟ مثلا در نور زیاد تصویر محو ( نور خورده ) و در تاریکی تصویر تیره شود ؟ و یا حین حرکت عکس گرفته اید و تصویرتان هاله دار شده باشد ؟ و مشکلات دیگری که شاید از ضعف دوربین نبوده و فقط شما باید کمی حوصله به خرج داده و با چگونگی استفاده بهینه از آن آشنا می شده اید. چرا که تنظیمات متفاوت دوربین نتایج گوناگونی را در پی دارد . حتی گذاشتن دوربین در وضعیت اتوماتیک نیز گاهی چاره ساز نیست و در مواقع زیادی شما مجبور می شوید سیستم گشودگی دوربین تان را چندین بار باز و بسته کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید و این موضوع در مورد دوربین های دیجیتالی با طیف گسترده تنظیمات اضافی آنها نیز صدق می کند.

لابراتوار سایان بازدید : 1 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

فدراسیون بین المللی هنر عکاسی، توسط دکتر وان دی ویجر(DR. M. Van de Wijer) بلژیکی در سال ۱۹۴۶ پایه گذاری شد و از آن سال تاکنون واسطه ای برای برقراری ارتباط بین مؤسسات ملی عکاسی در کشورهای مختلف جهان بوده است. اولین کنگره این فدراسیون در سال ۱۹۵۰ در شهر برن سوئیس با شرکت ۱۰ نماینده از کشورهای مختلف تشکیل شد.فیاپ تنها مؤسسه بین المللی در زمینه عکاسی است که از طرف یونسکو UNESCO به رسمیت شناخته شده است و پروژه هایی نیز بنا به درخواست این سازمان انجام دادهاست. این فدراسیون به عنوان عضو اجرایی با مؤسسات ملی عکاسی در سراسر جهان همکاری نزدیک دارد که تعداد آنها به بیش از ۸۵ مؤسسه ملی در ۵ قاره می رسد؛ فیاپ همچنین نماینده نزدیک به یک میلیون عکاس است. هرگونه جهت گیری سیاسی، ایدئولوژیک و نژادی در فعالیتهای FIAP غیرقانونی است. فیاپ در سطح جهانی فعالیت دارد. وظیفه اصلی آن اعتلای عکاسی است و در این راستا چند هدف را دنبال می کند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رشد و پرورش روح عکاسی در سرتاسر جهان، بالا بردن سطح فرهنگ شهروندان به منظور همکاری برای ارتقای عکاسی چه در زمینه هنری و چه فنی و همچنین تلاش در جهت تحکیم صلح در جهان.

لابراتوار سایان بازدید : 0 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

هر عکاس پرتره در موقعیت خارج از استودیو، با چالش‌های خاصی مانند توجه به جزئیات مربوط به سوژه مورد نظر، پوز سوژه، نورپردازی و ترکیب‌بندی روبروست. شاید یکی از بزرگترین اشتباهات عکاسان غیر حرفه‌ای در محیط بار،  عدم توجه کافی به صحنه پس زمینه عکس پرتره است. عکاسانی که به اندازه کافی به جزئیات موجود در کادر عکس‌شان دقت نمی‌کنند، نتیجه کارشان عکسهایی خواهد بود که تمرکز کافی بر روی سوژه وجود ندارد. هیچ عروس یا فارغ‌التحصیل دانشکده‌ای بابت عکسی پول نمی‌دهد که در آن یک شاخه درخت به  پشت سرش چسبیده باشد! چنین المان‌های مزاحمی، تمرکز روی سوژه اصلی را به هم می‌زنند و به کیفیت کار عکاس لطمه زیادی وارد می‌کنند. برای یک عکس پرتره که به خوبی پوز داده شده و خیلی زیبا نورپردازی شده، چیزی دردناک‌تر از آن نیست که تنها بخاطر عدم توجه به ترکیب بندی پس زمینه بدرد نخور شود.
پوز و نورپردازی هر دو نقشی مهمی در ایجاد یک پرتره پویا بازی می‌کنند. اما، ترکیب‌بندی پس زمینه یک عامل فراموش شده است که باید برای آن به همان اندازه زمان و تفکر به خرج داد. در این مورد، چند نکته هست که باید هنگام گرفتن یک عکس پرتره عالی مد نظر قرار دهید:

لابراتوار سایان بازدید : 0 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

دنیای عکاسی دیجیتال حرفه ای از لغات و واژه های آکنده است و این اصطلاح ها برای افرادی که به شکل حرفه ای این کار را دنبال نمی کنند در بسیاری از موارد بیگانه به نظر می رسد. سعی داریم برخی از اصطلاح ها و واژه هایی را که با آن ها در دنیای تصویر و عکاسی برخورد می شود را معرفی کنیم.

▪ Nx (۵x، ۳x): N برابر، اصطلاحی است که به منظور مشخص کردن میزان فاصله کانونی از لنز استفاده می شود. این مفهوم فقط برای نشان دادن مقدار زوم اپتیکال به کار می رود.

▪ A/D Converter: وسیله ای که اطلاعات آنالوگ (یک عکس یا فیلم ویدیویی) را به اعداد تبدیل می کند تا کامپیوتر بتواند آن ها را ذخیره و پخش کند. تمام دوربین های دیجیتالی از یک تبدیل کننده A/D استفاده می کنند. هرچه مبدل از مقدار بیت بالاتری برخوردار باشد نتیجه کار بهتر خواهد شد. دوربین های مدرن معمولا از مبدل های ۱۲ یا ۱۴ بیتی برای افزایش محدوده دینامیکی – میزان نور از روشنایی به تیرگی استفاده می کنند.

لابراتوار سایان بازدید : 0 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

نشریه تگراف با اشاره به تحولاتی که فناوریهایی از قبیل اینترنت در هنر عکاسی جهان به وجود اورده است گزارشی از شیوه های نوین ذخیره سازی، آرشیو، ویرایش، به اشتراک گذاری و چاپ تصاویر ارائه کرده است.

به گزارش مهر، گاه به اندازه ای در یک پدیده غرق می شویم که نسبت به تغییرات اطراف خود نابینا می شویم و این تجربه ای است که در بسیاری از جنبه های زندگی انسان رخ می دهد. با این حال سیر وقوع تغییرات در عصر حاضر سرعت بالاتری گرفته زیرا تعداد عوامل متحول کننده روز به روز افزایش یافته و این عوامل خود با سرعتی بالا و لحظه به لحظه پیشرفت می کنند.

رایج ترین این عوامل که نسل کنونی انسانها به شدت آن را با زندگی خود درگیر کرده، اینترنت است. پدیده ای که تاثیرگذاری آن بر زندگی به اندازه ای آشکار شده است که دیگر نیازی به بیان نداشته باشد. اما این فناوری گاه آنقدر زیرکانه بر عملکرد انسانها در زمینه های شغلی یا سرگرمی تاثیر می گذارد که تنها مقایسه دو زمان گذشته و حال می تواند تغییرات به وجود آمده را نمایان سازد.

لابراتوار سایان بازدید : 0 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

یکی از مشکلاتی که شاید بیشتر افراد با آن مواجه باشند ، حجم بالای عکس هایی است که با نهایت سلیقه و ذوق با دوربینشان گرفته اند. اما یک راه 10 ثانیه ای هست که می توان بدون هیچ نرم افزار اضافی حجم عکس را در حداکثر 10 ثانیه به نصف کاهش داد، البته بدون کاهش کیفیت!

شما می توانید عکس مورد نظر را در نرم افزار Paint ویندوز باز کنید و آن را دوباره ذخیره نمایید (save as ) . با این کار بدون هیچ دردسری حجم عکس شما به نصف کاهش پیدا می کند.

 

 

 

آتلیه عکاسی,آموزشگاه عکاسی, لابراتوارعکاسی ,آتلیه چاپ عکس, لابراتوارچاپ عکس,کارگاه صحافی,آموزش عکاسی ,عکاسی در آتلیه,نورپردازی حرفه ای در آتلیه عکاسی,دستگاه ایتالیایی تمام اتوماتیک ,مطالب آموزشی عکاسی,نورپردازی در آتلیه عکاسی,گرفتن عکس در آتلیه عکاسی ,جلد سازی, خدمات صحافی,هنر عکاسی و نورپردازی,عکاسی اسپرت در آتلیه عکاسی, عکس عروسی در آتلیه عکاسی,عکاسی صنعتی و نورپردازی آن,عکاسی تبلیغاتی

http://www.sayanlab.ir

لابراتوار سایان بازدید : 0 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

اگر قصد خريد دوربين عكاسى ديجيتال داريد بايد بدانيد كار مشكلى را انتخاب كرده ايد. در حال حاضر حداقل بيش از ۲۰ نوع دوربين ديجيتال در بازار موجود است. اما نكته قابل توجه در مورد اين دوربين ها اين است كه با توجه به تعداد زياد مدل هاى اين دوربين ها فقط ۴ تا ۵ مدل از اين دوربين ها كيفيت مطلوب و قابل اتكا را دارند.

در گام نخست در مورد خريد دوربين ديجيتالى شما بايد تكليف خود را با دوربينى كه قصد خريد آن را داريد مشخص كنيد. اگر خواهان دوربين ديجيتالى هستيد كه نيازهاى خانوادگى شما را مرتفع كند مى توانيد با هزينه اى بين از ۱۸۰ هزار تا ۴۰۰ هزار تومان يك دوربين عكاسى ديجيتالى با كيفيت خوب خريدارى كنيد. در صورتى كه علاقه مند به كار عكاسى حرفه اى هستيد و دوربينى مى خواهيد كه داراى امكانات يك دوربين حرفه اى باشد بايد هزينه اى از ۵۰۰ هزار تومان به بالا براى خريد دوربين ديجيتالى هزينه كنيد. ما در اينجا به معرفى دوربين هاى ديجيتالى با مصرف خانوادگى مى پردازيم. مهمترين نكته اى كه در خريد دوربين بايد در نظر بگيريد ميزان مگا پيكسل دوربين عكاسى است. ميزان مگاپيكسل ها از ۲ ميليون تا ۱۳ ميليون در ميان دوربين هاى عكاسى مختلف متفاوت است.
دوربين هايى كه درجه مگا پيكسل آنها بيشتر هستند قيمت بيشترى نيز دارند. متوسط مگا پيكسل ها در دوربين هاى با مصرف خانگى بين ۲ تا ۱/۵ مگاپيكسل است. هرچه ميزان مگاپيكسل دوربين عكاسى بيشتر باشد كيفيت و قيمت آن نيز بيشتر مى شود. پرفروش ترين دوربين هاى ديجيتالى موجود در بازار دوربين هاى عكاسى سونى، نيكون (Nikon)، كنون (Canon)، المپيوس (Olympus) و سامسونگ هستند.

لابراتوار سایان بازدید : 0 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

از شروع: در این مقاله سعی شده در مورد مبانی و اصول پایه ای عکاسی پرتره صحبت کنیم. باید توجه داشت این نکات اصول اولیه و اصلی میباشد و برای اکثر پرتره های متعارف و متداول (Classic Portraits) مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در مورد نکات ساده ولی موثری صحبت خواهم کرد که میتواند عکس های شما را از دوستان و فامیل و .. را بهتر کند. هدف ما عکاسی از صحنه ای میباشد که ارتباط احساسی با مدل در آن مشهود باشد. اگر سوژه جذاب نباشد، یا بی حوصله یا ناراحت باشد در تصویر نهایی این موضوع منعکس خواهد شد و بستگی به این ندارد که شما چقدر در PhotoShop مهارت داشته باشید.

● راحتی و آرامش مدل

سعی کنید لحظه ای را شکار کنید که چشمان مدل با دوربین’ ارتباط‘ پیدا میکنند. دوربین های دیجیتال این خاصیت را دارا هستند که شما میتوانید شات های متعددی بگیرید تا موقعی که به این’ ارتباط‘ دست پیدا کنید.

این ارتباط میتواند به راحتی بوجود آید. کافیست مدل راحت و آرام باشد یا با تغییر در نحوه قرار گرفتن دستها و یا با داشتن تعامل با محیط و اطراف خود.

▪ زاویه درست:

لابراتوار سایان بازدید : 0 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

زمانیکه هنرمند ، دوربینش را رسانه ای برای دیده شدن زشتی ها و زیبایی های جهان واقعی قرار می دهد پا به عرصه عکاسی مستند می گذارد ، عکاسی که مرزهای محدودیت را پشت سر می گذارد و با تلفیق ذوق و هنر عکاس ، واقعیتی را به ثبت می رساند .

عکاس مستند هر سوژه ای را بهانه عکاسی قرار می دهد  . هرچند که گفته می شود این سبک بیشتر به سمت موضوعات اجتماعی و سیاسی گرایش دارد اما در این سبک از عکاسی هر چیزی می تواند موضوع عکس مستند باشد .

عکاسی مستند، نمایش دنیای واقعی به وسیله‌ی عکاسی است  که قصدش تحلیل و تفهیم چیزی مهم به بیننده است.

به عبارت ساده‌تر، در این نوع عکاسی تصویر نقش یک شاهد و مدرک را برای اثبات وجود یک وضعیت خاص به عهده دارد.

در عکاسی مستند اجتماعی گذشته از آنکه عکاس می تواند به هر شیوه ای در بیان واقعیت متوصل شود لکن می بایست به یک نکته پایبند باشد و آن چیزی نیست جز “حقیقت ” …

مخاطب عکاسی مستند در عکس های مستند به دنبال واقعیتی غیر قابل انکار است . و آنچه عکاس در تصاویرش به مخاطب هدیه می کند صداقتی است که در زاوایای مختلف عکس هایش هویداست .

لابراتوار سایان بازدید : 0 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

عکاسی انتزاعی پدیده جدیدی نیست، و مردم همیشه علاقمند به خلق آثار جدید یا تغییر تکنیک‌های قبلی عکاسی و ارائه آنها به شکلی جدید هستند. یکی از چیزهایی که در حال حاضر خیلی‌ها جذب آن شده‌اند هنر عکاسی از دود و ارائه آن به صورت رنگی است. اگر شما هم از کسانی هستید که می‌خواهید در فضای داخلی خانه با دوربینتان دست به کارهای خلاق و جدید بزنید ادامه این مقاله را بخوانید!

قبل از هر چیز باید بگویم چیزی که باعث شد این مقاله را بنویسم دیدن عکسهای زیبایی از عکاس فوق العاده با استعداد، گراهام جفری، صاحب سایت معروف Sensitive Light بود که عکسهای خاصش از طریق وبلاگ‌ها همه جای دنیا پخش شده است. مصاحبه‌ای را با گراهام ترتیب دادیم تا ببینیم چطور چنین عکسهای دودی ای می گیرد.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 6
  • بازدید سال : 8
  • بازدید کلی : 262